Perido firar 15 år! Del II

Perido firar 15 år! Del II

Perido firar 15 år! Del II

blogg-illustration-ii-02

Vi fortsätter resan genom Peridos historia. Vilka var de viktigaste händelserna 2008 till 2012?

2008
År 2008 anordnar vi en fotbollsfest när Sverige möter Grekland, Zlatan gör mål men sen räcker det inte riktigt hela vägen till EM-guld. Bättre går det för Perido som utses till Gasellföretag av Dagens Industri, ett pris som delas ut till de under året snabbast växande företagen. Huvudkontoret flyttar till Sveavägen, granne med Handelshögskolan.

2009

Peridos omsättning överstiger 100 MSEK. Levigo bildas och är initialt ett koncept för långtidsanställda konsulter och specialister. Idag är Levigo en personlig konsultmäklare som förstärker organisationen med specialistkunskap inom IT och verksamhetsutveckling. Peridos ledord Perform, Rise och Do introduceras. Perform står för att vi är duktiga på det vi gör och visar tydliga resultat. Vi arbetar professionellt och strävar efter att överträffa förväntning. Rise för att vi utvecklas och driver förändring. Vi vill ständigt bli bättre och frigöra vår och andras potential. Vi har mod att gå utanför vår komfortzon. Do står för att vi får saker gjorda. Vi håller högt tempo och har mycket energi. Det andra tänker göra imorgon, gör vi idag!

2010

Årets Performer, Riser och Doer utses för första gången. En performer är någon som presterar med hög kvalitet och visar fina resultat. En riser vill och kan nå förbättring. En riser har mod att gå utanför sin egen komfortzon och därmed att utvecklas. En doer håller ett högt tempo och får mycket gjort, en slitvarg som agerar direkt. Peridos intranät PeriNet lanseras och huvudkontoret flyttar till Gamla Stan.

2011

Leveransavdelningen skapas och Konsultchefsrollen etableras som en central roll på Perido. Det blir en intensiv höst då ett ramavtal tecknas med en stor myndighet som har verksamhet runt om i landet. Vår VD Johan ställer sig första gången bakom Peridogrillen och bjuder våra befintliga och blivande kunder på grillat och mingel. Samma år föräras huvudkontoret för första gången med besök av ett luciatåg bestående av ledningsgruppen som bjöd på “sång”.

2012

KAM-rollen införs på Perido och vi identifierar fyra nyckelkunder. Perido ställer för andra året upp i Bellmanstafetten. Till skillnad från premiäråret då intresset var svalt står det nu hela fem lag på startlinjen. Lagen kategoriseras utifrån våra ledord Perform, Rise och Do. Perido fortsätter att växa och tillsätter sin 3000:e konsult!