Servicedesk/IT-tekniker till utbildningsbolag i City

Heltid
Stockholm
30885
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

Tycker du det är kul med IT och teknik och är den som alla vänder sig till med IT relaterade problem? Vill du vara en del av ett uppskattat team med stark gemenskap och högt i tak? Om du även kan beskriva dig som glad och hjälpsam borde du läsa vidare!

Beskrivning

Vi på Perido letar efter en supporttekniker till vår kunds huvudkontor med placering mitt i centrala Stockholm. Företaget är verksamma i hela landet som både ett utbildnings- och bemanningsbolag, där de bedriver yrkesutbildningar och erbjuder bemanningstjänster.

Just nu söker vi en teknikintresserad och social person till deras servicedesk. Som supporttekniker består din arbetsdag av felsökning, problemlösning och att hjälpa användare med IT-relaterade problem. Supporten gäller endast internt inom företaget, både gällande support till kollegor på huvudkontoret och över telefon samt mejl till resten av företagets anställda som är spridda över hela landet. Företaget arbetar med flera olika system där de flesta är egenutvecklade system och specialanpassade för kundens egna behov. Detta är en varierande roll i ett team där gemenskapen är betydande, och tillsammans hjälps man åt att hantera ca 2000 ärenden varje månad.

Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och har sinne för problemlösning. Datorer är ett stort intresse och kanske har du föredragit att spendera din fritid framför dataspel sedan du var liten. Med din sociala förmåga och ditt tydliga sätt att kommunicera så kommer du på ett pedagogiskt och ödmjukt sätt att kunna hjälpa användarna med sina problem. För att känna dig bekväm i rollen har du tidigare erfarenhet av teknisk support och kommunicerar obehindrat via telefon och mail på ett sätt så att även användare med mindre kunskap om datorer förstår. Vidare hoppas vi att du som söker är en social och positiv själ som kan se lösningar på alla problem.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Gymnasieutbildning
  • 1–2 års arbetslivserfarenhet av support
  • God kunskap om Office365
  • Erfarenhet av Active Directory
  • Grundläggande förståelse för TCP/IP-nätverk
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
  • Avslutad utbildning inom IT
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde snarast.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30885 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.