Administratör sökes till ledande verksamhet inom ekonomi!

Heltid
Stockholm
30906
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

”Ett roligt gäng med nära till skratt” – så beskriver vår kund det team du kommer att ingå i. Är du en person med pondus som gillar utmaningar? Vill du vara en del av ett härligt team där du har en samhällsnyttig roll? Tycker du dessutom om att ha kontakt med människor? Då kan det vara dig vi söker!

Beskrivning

Perido söker nu en administratör till vår kund, en ledande verksamhet inom ekonomi och säkerhet. Företaget arbetar bland annat i nära samarbete med banker där effektivitet och säkerhet är några av de primära ledorden. Det här är en organisation som värdesätter trygghet, tillgänglighet och kvalitet. Som administratör kommer du ingå i ett härligt team om 3 personer med placering i fina lokaler i hjärtat av Stockholm, där flertalet grönskande parker finns alldeles intill.

I rollen som administratör kommer du arbeta mycket med säkerhet. En stor del av dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera beställningar där du framförallt kommer att arbeta i företagets ärendehanteringssystem med att granska och bedöma förfrågningar om beställningar innan de skickas vidare. Utöver detta arbetar du med att svara på frågor via telefon och mejl från olika intressenter, det kan exempelvis vara frågor om hur länge information sparas. Vid utmanande ärenden kommer du kunna ta stöd från dina kollegor på säkerhetsavdelningen. Största del av ditt arbete kommer att utgöras av myndighetsförfrågningar och enklare utredningar, bedömningar, samt informationsframtagning.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person med pondus och ett moget förhållningssätt. Förutom att du själv arbetar med stor noggrannhet enligt de riktlinjer som finns är det även viktigt att du kan förmedla dessa till externa kontakter. Du behöver ha ett professionellt bemötande i kontakten med externa parter så som myndigheter och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara vilken information du har, eller inte har, möjlighet att leverera. För att trivas i rollen tror vi att du är en person som värderar tydlighet och som litar på din egen förmåga samt värdesätter service högt. Dessutom tror vi att du, precis som dina blivande kollegor, tycker om att ha roligt tillsammans på jobbet!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil

  • Gymnasial utbildning
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Erfarenhet av arbete i IT-system
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet av utredningsarbete

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till 2019-12-31. Tillträde 2019-06-01.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30906 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

 

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.