Administratör till statlig förvaltningsmyndighet

Heltid
Stockholm
30624
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

Är du strukturerad, social och gillar att ta mycket ansvar? Trivs du i en roll där du får arbeta både administrativt och nära människor? Kan du dessutom ta självständiga beslut när allt omkring dig känns rörigt? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag!

Om uppdraget

Perido söker nu en administratör åt vår kunds inköpsenhet. Kunden är en statlig myndighet och har som huvudansvar att bevara rikets säkerhet.  Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.

Vad innebär rollen? I rollen som administratör kommer du att samordna och effektivisera det administrativa arbetet på myndighetens inköpsavdelning. Du ansvarar för att leda, planera och driva uppdraget mot uppsatta mål framställda av inköpsavdelningen. Arbetet syftar till att öka kvalitén i myndighetens informationsförvaltning och du blir då en representant gentemot övriga verksamheter och allmänheten. I sin helhet innebär arbetet att sköta beredningen för det dagliga arbetet så som att boka möten och lokaler, göra beställningar, hantera kvitton för utlägg samt samordnar arbetet med rekrytering. Du stöttar ledningsgruppen, övrig verksamhet och ansvarar för dokumentationen och uppföljningen av enhetens beslutshantering. Du kommer att hantera och delta i utlämningen av allmänna handlingar samt ha ansvaret över närarkivet.

Vem är du? Vi tror att du är en självständig och strukturerad person som trivs i ett arbete med mycket ansvar. Som den sociala stjärna du är skapar du relationer och gott samarbete genom öppen och tydlig dialog. För att du ska trivas lite extra i rollen tror vi att du har ett öga för detaljer, är lösningsorienterad och har en stor känsla för service och kundfokus.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Gymnasial utbildning eller likvärdigt
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
  • Erfarenhet av informationsförvaltning i form av arkivering
  • Erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen
Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning till 1 år. Tillträde januari.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30624 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.