Är du driven, social och tekniskt kunnig? BESTSELLER söker dig!

Heltid
Solna
30849
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

bestseller-logga

Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER!

Beskrivning

BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.

Vad innebär rollen?

I rollen som teknisk support på BESTSELLER hjälper du och ger service till företagets anställda samt är support ut till BESTSELLER´s butiker kring kassasystem och annan teknisk utrustning. Du fungerar även som företagets kontaktperson och länk gentemot hela moderbolagets IT organisation. Andra arbetsuppgifter kommer även att vara:

  • Onsite support på vårt huvudkontor
  • Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
  • Administrera mobil- och bredbandsabonnemang
  • Ansvara för företagets skrivare och serviceavtal
  • Hantera larm och fiber till BESTSELLER´s alla kontor
  • Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
  • Delta och vara support vid nyöppningar av butiker

Vem söker vi? För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse, men det allra viktigaste är att du har en positiv inställning till att lära dig. För att lyckas i rollen är du en initiativtagande och lösningsorienterad person som besitter det där självständiga drivet och viljan att lyckas! Vidare är du serviceminded och har med fördel arbetat inom service tidigare, kanske till och med i butik! BESTSELLER söker en lagspelare som alltid utför uppgifterna med ett leende. Är detta ett uppdrag för dig?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil

  • Teknisk utbildning (exempelvis läst IT-program på gymnasiet)
  • Goda kunskaper om användarsupport i Windowsbaserad miljö
  • Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
  • Goda kunskaper om MS Office-paketet
  • Kunskap om applikationssupport och fjärrstyrning (exempelvis Team Viewer)
  • Tidigare erfarenhet inom service (förslagsvis inom butik)
  • Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Har B- körkort

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30849 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.