Assistent med intresse för kommunikation till arbetsgivarförbund

Heltid
Stockholm
30635
Sök jobbet
Registrera CV
TIPSA DINA VÄNNER

Har du tidigare erfarenhet av arbete som administratör eller assistent? Trivs du i en serviceinriktad roll och gillar att vara den andra förlitar sig på? Är du engagerad, drivande och strukturerad? Då har vi på Perido uppdraget för dig hos ett arbetsgivarförbund!

Beskrivning

Vi på Perido söker efter en assistent till vår kund – ett arbetsgivarförbund som har sitt kontor i centrala Stockholm. Detta uppdrag är placerat på avdelningen arbetsgivarservice.

 

Du kommer att ingå i ett assistentteam där du självständigt ansvarar för det administrativa arbetet inom avdelningen som att hantera olika inkommande ärenden. Ditt ansvar är att boka möten och konferenser internt och externt samt kalenderhantering i Outlook. Arbetet innebär även att du redigera kollektivavtal, korrekturläsa olika dokument, uppdatera och ta fram utskickslistor i vårt medlemsregister. Tillsammans arbetar du med förhandlingschefer och förhandlare; en viktig arbetsuppgift du har är att ligga steget före och att mycket av det praktiska på avdelningen flyter på smidigt. Du ansvarar för att i god tid innan deadlines informera berörda personer om vad som ska göras och ser till att medlemsföretagen får relevant information genom nyhetsbrev och uppdateringar på webbsidan.

 

Vi tror att du som söker trivs i en roll med mycket omväxlande arbetsuppgifter där du får skapa ordning och reda. Du arbetar självständigt och kan på ett flexibelt sätt öka tempot under perioder då det är mycket att göra. Kommunikation är ett område du finner intressant och du har en förmåga att förmedla budskap via text. Vidare sköter du dina uppgifter på ett service- och lösningsorienterat sätt och du kan skapa goda relationer och förettroende med kollegor och medarbetare. Här kommer du se att din insats gör skillnad!

 

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration
  • Goda kunskaper i Officepaketet och gärna erfarenhet av arbete i CRM-system, webb-verktyg (gärna Episerver), Apsis
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift obehindrat
Meriterande
  • Kunskaper i webbverktyget EpiServer
Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare med start V. 51. Kontorstiden är förlagd måndag-fredag mellan 08.30-17.00. Flextid tillämpas.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30635 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

SÖK JOBBET