Erfaren supporttekniker till internationellt bolag på Östermalm!

Heltid
Stockholm
30977
Sök jobbet
Registrera CV
TIPSA DINA VÄNNER

Är du en IT-supporttekniker på jakt efter din nästa utmaning? Skulle du beskriva dig själv som en strukturerad problemlösare som vill jobba med att leda användarna genom IT-djungeln? Har du en utpräglad känsla för service? Då är den här tjänsten vad du letar efter!

Beskrivning

Perido är på jakt efter en kunnig supporttekniker till vår kund, ett internationellt bolag med 1800 medarbetare fördelade i sju länder. Tjänsten är placerad på Östermalm mitt i centrala Stockholm.

I den här rollen kommer du att arbeta kombinerat med 1st och 2nd line, som de växlar veckovis inom gruppen på Servicedesk. På 1st line sitter du mycket i telefon, registrerar ärenden och hanterar mer akuta uppdrag med hög prioritet på ett snabbt och effektivt sätt. Där kommer du vara placerad var tredje/fjärde vecka. De svårare ärendena som kräver längre tid och utredning registrerar du i systemet för hantering i 2nd line. Under veckorna i 2nd line förväntas man bidra med kompetens till hela servicedesk, så det läggs stor vikt på att man både är prestigelös och lyhörd inför kollegor så att man kan hjälpas åt att prioritera uppdragen på bästa sätt.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom supportverksamhet och vet vad god service innebär. Det är frihet under ansvar som gäller, vi söker därför en ansvarstagande och flexibel person som gärna kavlar upp ärmarna och tar för dig av de uppgifter som dyker upp. Samtidigt krävs det att du är en prestigelös lagspelare som kan samarbeta med dina kollegor gällande prioritering av ärenden. Genom ditt gedigna intresse för teknik och ditt pedagogiska förhållningssätt kan du ödmjukt kommunicera för att hjälpa användarna att lösa alla sorters teknikrelaterade problem. För att vara bekväm i rollen så behöver du även kunna prata engelska då det i vissa fall kan vara nödvändigt för att kunna hjälpa underleverantörer till Servicedesk.

Servicedesken är mitt i en omorganisering som kommer leda till en strålande arbetsplats, så om du är peppad inför en riktigt rolig resa så är du en perfekt medarbetare här! Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil

  • Gymnasieutbildning
  • Några års erfarenhet av Servicedesk eller liknande arbete
  • Erfarenhet av Active Directory och Office365
  • Grundläggande nätverksförståelse
  • Erfarenhet av fjärrverktyg så som TeamViewer eller liknande
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30977 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

 

SÖK JOBBET