Nu söker vi en tjänsteleveransansvarig till Kommunals a-kassa!

Heltid
Stockholm
30905
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

Har du arbetat ett par år inom IT-Support och känner dig redo för att ta nästa steg i karriären? Har du ett stort tekniskt intresse och trivs i en teknisk roll samtidigt som du längtar efter att ta mer ansvar och få en möjlighet att påverka och utveckla ditt eget tjänsteområde? Då är det här rätt tjänst för dig!

Beskrivning

Perido söker just nu efter en tjänsteleveransansvarig till vår kund Kommunals a-kassa. Deras kärnverksamhet är utbetalning av ersättning till arbetslösa och de har idag ca 570 000 medlemmar. Deras medlemmar kommer från varierande yrken och de flesta har kommuner och landsting som arbetsgivare. Kommunals a-kassa har åtta kontor utspridda i Sverige.

I den här rollen så tillhör du IT funktionen på företaget och utgår ifrån huvudkontoret i Stockholm. IT- teamet styrs av bland annat en IT-chef samt en enhetschef, i övrigt består teamet av en rad olika roller som allihop samverkar med varandra för att få helheten att fungera. För tjänsteområdena; Servicedesk, Infrastruktur, IT- arbetsplats samt Applikation finns det en eller flera tjänsteleveransansvariga för var och en av funktionerna. Behovet har nu uppstått gällande en tjänsteleveransansvarig över klientapplikationerna Office och Windows.

Vad innebär rollen? Som tjänsteleveransansvarig över klientapplikationerna Office och Windows så har du en nyckelroll inom organisationen och ett helhetsansvar för hela livscykelhanteringen för tilldelat tjänsteobjekt. Rollen har främst en operativ/taktisk inriktning men även taktiskt/strategiska frågor hanteras i samråd med IT-chef och tjänsteansvarig. På deras lokala kontor runt om i landet så har de även en IT-samordnare som utgör lokal support mot deras medarbetare och chefer och i kombination med din roll som tjänsteleveransansvarig så kommer du även att ta den rollen. Dina arbetsuppgifter är bland annat:

  • Att arbeta mot förvaltningar, olika slag av kontaktpersoner/Super Users och verksamheten för att fånga avvikelser, önskemål och krav kopplat till Tjänsteobjektet.
  • I rollen ingår även leverantörskontakter, främst mot Service Deskar men även med andra i samråd med Tjänsteansvarig och IT-chef.
  • Utöver att arbeta med sina tilldelade tjänsteobjekt ska tjänsteleveransansvarig också främst arbeta med vår tekniska infrastruktur och IT-arbetsplats tillsammans med vår tjänsteleveransansvarig för IT-infrastruktur och IT-arbetsplats.
  • Du kommer även ta rollen som IT-samordnare på vårt huvudkontor. I första hand så utgör du lokal support mot deras medarbetare samt chefer.

Vem söker vi? För den här rollen så söker vi dig som har jobbat ett par år som exempelvis Onsite/2nd line support och känner dig trygg i din breda IT-kompetens. Du känner dig redo att ta nästa kliv i karriären och vill ta ett större ansvar för ett specifikt tjänsteområde samtidigt som du trivs med att fortsätta jobba tekniskt. I rollen som tjänsteleveransansvarig för Office och Windows så förväntas du verka som en kravställare och beställare över ditt område samt initiera förbättringsförslag. Du verkar som ambassadör för ditt tjänsteobjekt och därför är det viktigt att du trivs i en social roll och är kommunikativ som person.

För Kommunals a-kassa så är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt men även i grupp och att du har ett proaktivt förhållningssätt i ditt arbete. I gengäld så erbjuds du en spännande och varierande roll och en möjlighet att bli en del av ett härligt team med högt i tak. Här uppmuntras engagemang och driv och det finns ett stort utrymme för dig att få vara med och påverka och driva utvecklingsfrågor framåt!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Vi ser att du gärna har minst ett par års erfarenhet av IT med fokus på support
  • Goda kunskaper om Officepaketet och applikationerna som tillhör, även god kunskap om IT-infrastruktur och vad vi kallar ”IT-arbetsplats” som utgör både hård och mjukvara
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
  • Kunskaper i ITIL
Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30905 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.