Problemlösande supporttekniker till samhällsviktig myndighet

Heltid
Göteborg
30994
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

Är du en social och kommunikativ problemlösare? Har du tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst? Här erbjuds en roll på en trygg och stabil myndighet med goda utvecklingsmöjligheter. Låter det lockande?  Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Beskrivning

Vi på Perido är på jakt efter en person med ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering i centrala Göteborg. Deras kunniga supportteam behöver förstärkning av ytterligare en vass servicedesktekniker.

Som servicedesktekniker handlar din arbetsdag om teknisk felsökning, problemlösning och service. Här kommer du att hjälpa användare med att lösa tekniska problem över telefon, mail och genom fjärrstyrning. Ärendena varierar ständigt och berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. Förutom att i så stor mån som möjligt lösa de tekniska ärenden som kommer in kommer du också att få klassificera och dokumentera lösningar och säkerställa att kunden i slutändan får bästa tänkbara service.

För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse. Du har en förmåga att hantera flera olika processer samtidigt och trivs bra med att arbeta i team. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ. För att söka tjänsten bör du ha minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper kring operativsystem, nätverk och datorer. Dessutom ser vi gärna att du kunskaper inom kommunikation och informationssäkerhet. Utöver det bör du ha grundläggande kunskaper i MS Office samt kunnande om ärendehanteringssystem. För rätt person finns det god chans att uppdraget förlängs.

Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.

Kravprofil
  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
  • Goda kunskaper om datorer, kringutrusning, operativsystem och nätverk
  • Goda kunskaper inom kommunikation samt informationssäkerhet
  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper om ärendehanteringssystem (så som Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning. Start omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30994 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

 

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.