Självgående handläggare/administratör med känsla för service

Heltid
Stockholm
30663
Sök jobbet
Registrera CV
Ansök utan CV
TIPSA DINA VÄNNER

Är du en strukturerad och noggrann person som tycker om att hjälpa andra? Har du tidigare arbetat i en administrativ roll och känner dig redo för nya utmaningar? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Beskrivning

Vi på Perido hjälper en av våra kunder, en aktör inom offentlig sektor, att hitta förstärkning i form av en självgående och serviceinriktad administratör. Tjänsten är placerad i Nacka.

I rollen som administratör kommer du att arbeta med löpande ärende- och dokumenthantering. Framför allt kommer du ansvara för utlämning av begärda offentliga handlingar inom exempelvis stadsbyggnadsprocesser så som bygglovshandlingar, lantmäteriakter och planhandlingar. Det är därför en fördel om du är bekant med de regler och lagar som gäller hantering av allmänna handlingar. Vidare är det bra om du har ett intresse, kunskap eller erfarenhet kring stadsbyggnadsprocesser. Rollen kommer dessutom innefatta arbetsuppgifter så som registrering och arkivering – både digitalt och analogt.

För att trivas i rollen är du en strukturerad person som tar dig an uppgifter med en positiv inställning. Du tycker om att hjälpa andra och håller alltid en hög servicenivå. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete gärna med registrering och utlämning av handlingar. Vidare är du trygg i dig själv och kan självständigt driva projekt. Du har lätt för att lära, förstår vikten av gott samarbete och bidrar gärna med egna idéer och förslag för att effektivisera det dagliga arbetet. Här finns goda möjligheter för dig med administrativt intresse att få en spännande och omväxlande vardag!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Minst gymnasial utbildning
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • God it-vana
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
  • Arbete med registrering och utlämning av allmänna handlingar
  • Erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering
  • Kunskap/erfarenhet kring stadsbyggnadsprocesser
Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30663 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

SÖK JOBBET









Ansök utan CV

Har du inget CV redo men är nyfiken på tjänsten? Skicka in en intresseanmälan och en kort beskrivning om varför du passar för tjänsten.