Talent Acquisition Coordinator sökes!

Vill du vara med och bidra till en smidig och kvalitativ rekryteringsprocess? Har du erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd inom Talent Acquisition och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö? Är du flexibel och van vid att hantera flera rekryteringar samtidigt? Skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Talent Acquisition Coordinator på heltid. Tjänsten är placerad i Södertälje, med möjlighet att jobba på distans i två dagar per vecka.
Dina arbetsuppgifter
Som Talent Acquisition Coordinator kommer du att arbeta tätt tillsammans med Talent Acquisition Specialists och bidra till att rekryteringsprocesserna flyter smidigt. Du ansvarar för administrativa uppgifter och ser till att både kandidater och rekryterande chefer får en professionell och effektiv upplevelse.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Koordinering och schemaläggning av bedömningar samt bokning av deltagare.
- Stöd i rekryteringsprocessen genom att publicera annonser, boka intervjuer, hantera kandidater i rekryteringssystemet och skicka ad hoc-mail.
- Initiera registerunderlag inför kontraktsskrivning och hantera onboarding i rekryteringssystemet.
- Arbeta med kontinuerliga förbättringar av rekryteringsprocessen.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, flexibel och stresstålig. Du har förmågan att hantera flera parallella rekryteringar samtidigt och kan snabbt anpassa dig till förändringar. Vidare är du en lagspelare som kan samarbeta med olika intressenter och säkerställa en högkvalitativ rekryteringsprocess.
Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av att arbeta med stöd inom Talent Acquisition (minst 2–3 år)
- Relevant utbildning
- Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader. Start i april.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35097 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.