PERSONAL- & KOMPETENSBEHOV?

Söker ni personal inom områdena ekonomi, finans, IT, kundtjänst, support, kontor, HR, administration, kommunikation, marknad eller inom offentlig sektor så har ni hittat rätt!

Vi förser er med ett skräddarsytt team för just ert behov bestående av rekryterare, kundansvarig och konsultchef. Peridos rekryterare är specialister inom sitt område och har stora nätverk av såväl juniora som seniora profiler på heltid, deltid samt studenter/extraresurser. De kan de roller som finns och den bransch som de rekryterar till, något som vi anser är en avgörande faktor för att skapa de bästa förutsättningarna för att ni som kund och våra konsulter ska hitta varandra.

Ni betalar endast om ni väljer att anställa en kandidat eller hyra in någon av våra konsulter. Det betyder att vi har ett stort intresse av att göra rätt, hålla hög kvalitet och vara tydliga med vad vi kan. Vill ni så småningom anställa vår konsult? Vi ser det som ett bevis på att vi gjort en bra matchning.


KOMPETENSOMRÅDEN

  • Ekonomi & Finans
  • IT
  • Kundtjänst
  • Kontor & Administration
  • HR
  • Kommunikation & Marknad
  • Offentlig sektor
Ekonomi & Finans
Perido Ekonomi och Finans förmedlar ekonomikompetens på alla nivåer.

Referensuppdrag:
EKONOMIASSISTENT
SÄKERHETSFÖRETAG

LÖNESPECIALIST
FÖRSÄKRINGSBOLAG

EKONOMICHEF
BOSTADSFÖRETAG

IT
Perido IT förmedlar specialist- och generalistkompetens inom drift, underhåll, support, utveckling och test.

Referensuppdrag:
TEKNISK SUPPORTTEKNIKER
AKTIEHANDELSFÖRETAG

IT-PROJKEKTLEDARE
RETAILKEDJA

JAVAUTVECKLARE
STORBANK

Kundtjänst
Perido Kundtjänst förmedlar personal inom kundtjänst, callcenter och supportfunktioner för att ge er nöjda kunder och internanvändare.

Referensuppdrag:
KUNDTJÄNSTMEDARBETARE
SPELFÖRETAG

KUNDSERVICEMEDARBETARE
ENERGIFÖRETAG

SENIOR EKONOMISK SUPPORT
STORBANK

Kontor & Administration
Perido Kontor Administration hittar pålitliga och serviceglada medarbetare inom administration, reception, internservice och telefoni som får verksamheten att löpa på smidigt.

Referensuppdrag:
VD-ASSISTENT
MYNDIGHET

PROJEKTADMINISTRATÖR
STORBANK

RECEPTIONIST
ENERGIBOLAG

HR
Perido HR hittar HR-personal som får andra att trivas och vara engagerade för att få er verksamhet att växa.

Referensuppdrag:
HR-SPECIALIST
RESEFÖRETAG

HR BUSINESS PARTNER
ELTEKNIKGROSSIST

HR-ASSISTENT
E-HANDELSFÖRETAG

Kommunikation & Marknad
Perido Kommunikation och Marknad förmedlar kreativa och kunniga specialister och generalister som når hela vägen fram.

Referensuppdrag:
SENIOR KOMMUNIKATÖR
STATLIG MYNDIGHET

MARKNADSASSISTENT
SPELBOLAG

MARKETING MANAGER
AKTIEHANDELSFÖRETAG

Offentlig sektor
Perido är ramavtalsleverantör på Sveriges idag största bemanningsavtval och har lång erfarenhet av matchningar inom offentlig verksamhet vilket gett oss stor kunskap i lagar, regler och arbetssätt.

TJÄNSTER
BEMANNING
REKRYTERING
KONSULTER
FUNKTIONSÅTAGANDE
MÄKLARTJÄNSTER

SÅ ARBETAR VI

För oss är det viktigt att det finns förutsättningar för ett bra samarbete mellan er och er nya kollega. Varje uppdrag är unikt och ingen process är helt den andra lik. Vi lyssnar alltid in er situation och anpassar oss efter er. Vår rekryteringsprocess innehåller vanligtvis följande steg.

  • Uppstart
  • Kravprofil
  • Invänta vår matchning
  • Presentation av kandidater
  • Träffa kandidat
  • Val av ny kollega
  • Uppföljning
Uppstart
Inledningsvis pratar vi om hur er situation ser ut, vilken kompetens som ni söker och vilket upplägg som passar er bäst. Tillsammans med vår kundansvariga pratar ni om tidplan och vår prissättning.
Kravprofil
Förutom roll, tidsperiod och omfattning tittar vi på erfarenhet, utbildning, specialistkunskap och personliga egenskaper. Vår specaliastrekryterare fungerar som projektledare och hjälper er att bena ut vad som är viktigast för er. Ni kommer även överens med rekryteraren om hur och när återkoppling sker under processens gång.
Invänta vår matchning
Vår rekryterare leder arbetet och håller er uppdaterade kring processen. Vi söker kandidater i vår CV-databas, vårt eget nätverk och andra sökkanaler. Vi annonserar, intervjuar och utvärderar kompetensen. Eventuella tester och referenstagning kan ske i det här steget eller som slutkontroll senare i processen.
Presentation av kandidater
Så snart vi har en eller flera kandidater som matchar presenterar vår rekryterare dessa med CV och en skriftlig presentation. I samråd med rekryteraren bestämmer ni vilka kandidater ni vill träffa.
Träffa kandidat
Nu är det dags för er att träffa våra kandidater, vi hjälper till med bokning av intervju. Här får du skapa dig en egen uppfattning och därefter välja om ni vill gå vidare med befintliga kandidater eller eventuellt se fler profiler.
Val av ny kollega
Nu har ni hittat er nya kollega och kandidaten vill börja hos er! Våra avtal skickas digitalt till er för en trygg och smidig avtalssignering.
Uppföljning
När er nya kollega har börjat arbeta hos er gör vår konsultchef kontinuerliga uppföljningar och finns som ett stöd för både er och konsulten för att säkerställa att alla trivs.