Ni kan nå längre

Inom vilket område är ni i behov av en ny kollega?


VÅRA TJÄNSTER

Vi på Perido hjälper företag och offentlig sektor runtom i hela landet med att hitta väl matchad kompetens. Vi är duktiga på att hitta engagerade medarbetare som gör skillnad och som kan bidra till att er verksamhet når längre. Våra tjänster ger er förutsättningar att arbeta tillsammans under kort eller lång tid.

Du kan kalla oss konsultbolag, rekryteringsföretag, bemanningsföretag, IT-mäklare eller sourcingbolag. Allt är rätt.

VARFÖR PERIDO

”Jag har grymma kollegor. Engagerade, omtänksamma och väldigt kompetenta. Jag brukar ibland säga att Perido är en upplevelse och med det menar jag att det finns en energi och stämning här som är unik och häftig.

Vi har erfarenhet och specialistkompetens att kunna åta oss stora utmaningar men har också närvaro att se personen vi möter.

Du betalar endast om du väljer att anställa eller anlita någon av våra kandidater. Det betyder att vi har ett stort intresse av att göra rätt, att hålla hög kvalitet och att vara tydliga med vad vi kan.”

Hör gärna av dig så berättar jag mer!

Ilirian Krasniqi, ansvarig för kundrelationer

 

600 ORGANISATIONER
VI HJÄLPT MED NYA KOLLEGOR

4000 MÄNNISKOR
VI HJÄLPT TILL NYA JOBB

400 ÅRS ERFARENHET
AV ATT MATCHA KOMPETENS

4,4 AV 5
KONSULTBETYG OM TRIVSEL & ENGAGEMANG

SÅ ARBETAR VI

För oss är det viktigt att det finns riktigt bra förutsättningar för ett bra samarbete mellan er och er nya kollega. Vi söker den bästa matchningen och genomför därför en ny rekryteringsprocess vid varje uppdrag. Varje uppdrag är unikt och ingen process är helt den andra lik. Vi lyssnar alltid in i din situation och anpassar oss efter er. Vår rekryteringsprocess innehåller vanligtvis följande steg.



1. UPPSTART
Inledningsvis pratar vi om hur din situation ser ut, vilken kompetens du söker och vilket upplägg som passar bäst. Du och vår kundansvariga pratar också om tidplan och vår prissättning.

2. KRAVPROFIL
Nu kommer vi överens om detaljerna. Förutom roll, tidsperiod och omfattning tittar vi på erfarenhet, utbildning, specialistkunskap och personliga egenskaper. Vår konsultchef som fungerar som din projektledare kan hjälpa dig att bena ut vad som är viktigast för er. Vi pratar också om hur vi kan framställa er för våra kandidater.

3. INVÄNTA VÅR MATCHNING
Nu har vi tagit över stafettpinnen ett slag. Vår konsultchef leder arbetet och håller dig uppdaterad kring hur det går. Vi söker kandidater i vår CV-databas och många andra nätverk, vi annonserar, intervjuar och utvärderar. Tester och referenstagning kan ligga här eller som slutkontroll senare i processen.

4. PRESENTATION AV KANDIDATER
Ibland har vi redan en perfekt kandidat som vi kan presentera inom ett par timmar, och ibland tar det längre tid. Vår konsultchef presenterar kandidater med CV och en skriftlig presentation.

5. TRÄFFA KANDIDAT
De kandidater som du vill gå vidare med bokar vi in för intervju hos dig. Här får du skapa dig en egen uppfattning och därefter välja att antingen gå vidare eller be om fler alternativ.

6. VAL AV NY KOLLEGA
När du säger ja till vår kandidat är vi framme vid en viktig milstolpe. Här känns det ofta klart, men det är på sätt och vis nu allt börjar. Avtalen skrivs på och det är glada miner.

7. UPPFÖLJNING
Din nya kollega börjar arbeta hos er. På Perido följer konsultchefen upp och finns som fortsatt stöd för er båda.

VILL DU VETA MER OM HUR VI KAN HJÄLPA ER?
KONTAKTA OSS!

08-545 168 80

kundansvarig@perido.se