HR-administratör sökes!

Här erbjuds en spännande roll där du får möjlighet att arbeta med HR-administration i en internationell miljö! Vill du vara en del av en organisation i förändring, bidra med din expertis och utvecklas inom HR-system och administration? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi söker en HR-administratör till vår kund. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad i Södertälje.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör i den här tjänsten kommer dina arbetsuppgifter att kretsa kring att:
- Övervaka, analysera och hantera inkommande ärenden kopplade till positions- och organisationshantering
- Besvara frågor rörande globala HR-processer och HR-system
- Administrera och uppdatera data i HR-system
- Förbereda och validera massdatafiler inför uppladdning i HR-system
- Arbeta proaktivt för att förbättra och optimera HR-tjänster för användare
- Planera och genomföra utbildningar samt ge vägledning till slutanvändare
- Delta i förberedelser inför Service Operation-transfer
- Utveckla en djup förståelse för organisationens policyer och riktlinjer för att säkerställa kvalitet och efterlevnad
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann och analytisk, med en förmåga att förstå och identifiera samband i stora informationsflöden. Du är självgående och initiativrik, med en vilja att utvecklas och bidra till förbättringsarbete. Vidare är du serviceinriktad och lyhörd, med en förmåga att anpassa dig till kundens behov. Slutligen trivs du med att samarbeta och dela kunskap med kollegor, och ser dig själv som en teamspelare.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
- Utbildning inom HR eller motsvarande erfarenhet inom HR-administration
- Erfarenhet av att arbeta med MySuccess, Employee Central, SAP SuccessFactors eller Workday
- God vana av att hantera stora datamängder och förbereda massuppdateringar i HR-system
- Mycket goda kunskaper i Excel, inklusive filtrering, sökfunktioner och hantering av stora dataset
- Förmåga att analysera och identifiera fel samt samband i organisations- och positionsstrukturer
- Stark kommunikationsförmåga på engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av att hantera organisations- och positionsstruktur i HR-system
- Erfarenhet av att bygga upp nya organisationer och hantera omorganisationer
- Erfarenhet av att arbeta med makron i Excel (ej nödvändigt att kunna bygga själv, men ett plus)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag genom Perido i 6-8 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35193 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.