Receptionist sökes till myndighet i Sundbyberg

Är du en serviceinriktad och strukturerad person som trivs med att vara mitt i händelsernas centrum? Nu söker vi en professionell och självgående receptionist till ett uppdrag hos en statlig myndighet, ett uppdrag som passar dig som trivs i en varierad roll där du får kombinera service, administration och ordning i vardagen. Läs vidare och ansök idag!
Om tjänsten
Perido söker nu en serviceinriktad och noggrann receptionist för uppdrag hos vår kund, en myndighet som verkar under klimat- och näringslivsdepartementet. Myndigheten arbetar i Sverige, inom EU och globalt. Du utgår från kundens kontor beläget i Sundbyberg där receptionen bemannas mellan 8-17 vardagar.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist blir du en viktig del av myndighetens dagliga verksamhet. Du ansvarar för att ta emot besökare och ge ett professionellt och vänligt bemötande – både i receptionen och via telefon. Rollen innebär många kontaktytor och kräver att du är flexibel och trivs med att ge stöd där det behövs.
Arbetsuppgifterna kan bland annat omfatta:
- Svara på inkommande samtal till växel och journummer samt koppla vidare till rätt person eller grupp
- Ta emot sjukanmälningar och skicka daglig frånvarorapport till chefer
- Ta emot och registrera besökare samt kontakta berörd person
- Hantera leveranser, t.ex. fruktkorgar, och distribuera dessa till lunchrum
- Sköta post, postfack, bud- och pakethantering
- Ansvara för ordning i kök, konferens- och kopieringsrum samt sköta diskmaskiner
- Ge viss konferensservice vid interna och externa möten
- Administrera inpasseringskort och tillfälliga passerkort
- Hantera bokningslistor (t.ex. för massagetider)
- Utlåna och ge enklare support på teknisk utrustning
- Uppdatera sökord i hänvisningssystem och spela in röstmeddelanden i telefonsystemet
- Introducera nyanställda i telefonisystemet
Andra administrativa uppgifter kan tillkomma utifrån behov och uppdragets omfattning.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som receptionist krävs att du är professionell, självgående och har en stark känsla för service. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de utförs med noggrannhet och engagemang. Rollen innebär många kontaktytor och kräver därför en person som är lyhörd, tillmötesgående och trivs med att ge stöd till både kollegor och besökare. Du har en mycket god förmåga att leverera tjänsten med hög kvalitet och tillgänglighet – även när tempot är högt och uppgifterna varierar.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
- Slutfört gymnasium eller likvärdig utbildning
- Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Professionell, självgående, ansvarstagande och serviceinriktad
- Mycket god förmåga att leverera tjänsten med hög kvalitet och tillgänglighet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 12 månader. Start 2025-11-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35492 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen eller vilket kundföretaget är om det utelämnats ur annonsen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.