Kommunikatör sökes till myndighet

Vill du vara med och sprida innovativa idéer och framtidens lösningar till en bredare publik? I den här rollen får du arbeta brett med kommunikation – från att planera och genomföra kampanjer till att skapa innehåll för digitala kanaler och sociala medier. Du kommer att producera både text och rörligt material, samarbeta med externa leverantörer och bidra till att stärka verksamhetens synlighet och genomslag. Det är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö där kreativitet, tempo och samarbete står i centrum.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu efter söker innovativ och driven kommunikatör med marknadsinriktning till vår kund, en svensk myndighet. Tjänsten är placerad på Kungsholmen i Stockholm, med möjlighet att arbeta distans några dagar i veckan.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
- planera, genomföra och utvärdera olika externa kommunikationsaktiviteter och kanaler för att sandlåde- och innovationsverksamheten ska nå ut bredare med sin kommunikation
- snabba kommunikationsinsatser som exempelvis ta fram korta budskap, filma med mobilen, skapa presentationer i Powerpoint, ta fram kort, rörligt material i publiceringsprogrammet Storykit
- arbete med digitala kanaler och sociala medier
- beställa, samordna och driva samarbeten med externa leverantörer, exempelvis formgivare, filmproducenter eller webbyråer
- omvärldsbevaka för att identifiera nya kanaler och kommunikationssätt
- bygga och underhålla nätverk utanför myndigheten för att underlätta spridningen av myndighetens budskap
- publicera, uppdatera och analysera information på extern och intern webbplats
- annat vanligt förekommande arbete på en kommunikationsfunktion
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som kommunikatör tror vi att du är en driven och idérik person som trivs med att arbeta i högt tempo. Du är utåtriktad, självgående och tar gärna initiativ för att driva arbetet framåt. Samtidigt är du samarbetsorienterad och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du ser möjligheter snarare än hinder, är lösningsorienterad och har ett intresse för tekniska frågor som exempelvis AI. Framför allt är du en doer som får saker att hända.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
- högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning
- minst sju (7) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier
- goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign och Photoshop)
- goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver och Sitevision)
- goda kunskaper i MS Office
- kunskap om klarspråk
- kunskaper om varumärkesbyggande
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Du ska ha erfarenhet av att:
- arbeta i en snabbt föränderlig omvärld där man hela tiden behöver se över budskap, kanaler och aktiviteter
- planera och genomföra kommunikationsinsatser, framför allt på operativ nivå
- ta fram budskap och presentationer
- samarbeta med externa leverantörer
- bygga och underhålla nätverk
- ha kontakt med leverantörer, kunder och andra intressenter
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2027-01-13, med god möjlighet till förlängning. Start 2026-01-14.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35516 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen eller vilket kundföretaget är om det utelämnats ur annonsen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
