Vi söker säljare till Perido HQ!
Vad säger du om en roll med mycket kundkontakt, där du får använda dina kunskaper i att bygga relationer och ditt inre driv att få saker i mål? Om det låter som något för dig så finns nu en chans att arbeta på ett av Sveriges största bemanningsföretag, i nyrenoverade lokaler på Mariatorget med (om vi får säga det själva) fantastiska kollegor!
Fortfarande osäker om det är rollen för dig? Vi har pratat med två av våra säljare Elias och Maja för att ta reda på lite mer om rollen åt dig.
Hej Maja och Elias! Kan ni berätta, vad gör en säljare på Perido?
Elias: Som säljare/kundansvarig är man ytterst ansvarig för att förväntningarna uppfylls och att samarbetet med kund fungerar enligt överenskommelse. Det är det man gör i grunden, men sen har man hand om de kommersiella delarna kopplat till våra tjänster och lösningar oavsett om ditt företag är i tillväxt, har hög arbetsbelastning eller om du behöver ersätta kollegor som slutat. Framför allt är man en rådgivare mot sina kunder.
Maja: En säljare gör väldigt många olika uppgifter under en dag, det vanligaste är att vi går på kundmöten, prospekterar, ringer kalla samtal och det bästa – stänger affärer.
Vad är roligast med ert jobb?
Elias: Att få träffa sina kunder, umgås med kollegorna och framförallt lära sig en hel del om olika branscher.
Maja: Man får träffa så många olika personer, man lär sig minst 10 nya saker varje dag om yrken, avtal mm. Att ha likasinnade kollegor och att gemensamt men även solo – få nå sina mål.
Elias: Sen att få stänga affärer och hjälpa kunden/företaget att växa är självklart roligt. Men det handlar framförallt om att hjälpa människor att hitta jobb som ger en extra kick. Det är en skön känsla att höra glädjen när våra rekryterare erbjuder kandidater jobbet! De är inte bara att stänga en affär, man hjälper faktiskt en människa till ett nytt jobb.
Vad behöver man för egenskaper för att trivas i rollen?
Maja: Du behöver vara oerhört nyfiken, lyhörd, ha starkt pannben, vara snabbtänkt, anpassningsbar och tycka om att vara under press.
Elias: Ihärdighet, nyfikenhet och affärsförståelse måste man ha. Man måste kunna lyssna och förstå kunden, det är en jätteviktig del för att få med kunden på sin sida.
Vad behöver man för bakgrund för att lyckas i rollen?
Elias: Någon form av försäljningsjobb där man har arbetat mot företag. Utbildning är självklart bra att ha, men har man rätt egenskaper kan man lyckas utan!
Maja: Själv hade jag inte alltför mycket erfarenhet inom området, men en erfarenhet jag vet kommer göra skillnad är om du jobbat inom sälj tidigare (olika former). Jag var telefonförsäljare och gick den hårda skolan med kalla samtal som hjälper mig mycket idag. Jag tror även att du skulle passa in om du jobbat med kundservice av olika slag och är hungrig efter att få göra mer för dina kunder.
Varför ska man arbeta som säljare på just Perido?
Elias: Dels gemenskapen internt och dels att ta del av Peridos kunder samt tillväxten som vi är under just nu. Vi har en stark kultur med välmående personal, som har gjort att Perido nu är tredje störst inom tjänstemannasektorn. Det ger en stark känsla, man vill följa med och fortsätta växa och ta andraplatsen. Vi gör även teamaktiviteter och minnesvärda resor som stärker kulturen!
Maja: På Perido får man chansen att växa i sig själv, lära sig hur man tar sig an olika uppgifter med stöd av kollegor. Man ska välja Perido om man är sugen på att utvecklas både privat och jobbmässigt.
Har vi övertygat dig om att du passar för rollen? Skicka in din ansökan redan idag!