Ledningsassistent sökes till Sveriges Aktiesparares Riksförbund!

Ledningsassistent sökes till Sveriges Aktiesparares Riksförbund!
  • Administration
  • Stockholm
  • 34788
  • Så snart som möjligt
  • Heltid

Är du en strukturerad och initiativrik person som trivs i en varierad och dynamisk arbetsmiljö? Här får du chansen att arbeta nära ledningsgruppen och spela en nyckelroll i organisationens viktiga uppdrag. Här väntar en spännande roll som assistent med stora möjligheter att vara med och påverka och utvecklas.

Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ledningsassistent till vår kund Sveriges Aktiesparares Riksförbund. Aktiespararna är en medlemsorganisation som gör det enklare för människor att spara i aktier och fonder. De erbjuder oberoende kunskap och objektiva ekonomiska råd för att förenkla sparandet och minska kostnader. Deras mål är att skapa trygghet i aktiehandel och hjälpa alla, oavsett bakgrund, att förverkliga sina spardrömmar. Du utgår från kontoret beläget i centrala Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans ca 3 dagar i veckan.

Dina arbetsuppgifter
Som ledningsassistent kommer du att arbeta nära ledningsgruppen och ha ett brett ansvarsområde med varierande arbetsuppgifter. Du agerar kontaktperson gentemot leverantörer för beställningar av exempelvis kontorsmaterial och IT, samt ansvarar för den allmänna skötseln av kontoret och trivselrutiner. Du planerar och samordnar personalmöten, bokar luncher och hanterar logistiken kring interna och externa evenemang. Du deltar på fysiska events där du är kontaktperson för bolagen på eventen. Du hjälper medlems-service vid högt tryck med inkommande samtal och mejl, skicka ut välkomstbrev samt förbereda och administrera utskick till lokalavdelningarnas träffar/aktiviteter. Du stöttar VD med bokningar och Outlook kalender. Dessutom stödjer du styrelsen och chefsjuristen med administrativa uppgifter som att boka rum och planera strategidagar, samt hjälper till med administration kopplad till bolagsstämmor och bolagsutskottet vid behov.

Dina egenskaper
För att trivas i rollen som ledningsassistent bör du vara en handlingskraftig person som trivs i en dynamisk miljö där ditt arbete har stor betydelse. Du behöver vara bra på att hantera flera uppgifter samtidigt och ha förmågan att prioritera effektivt. Noggrannhet och lyhördhet är viktiga egenskaper, liksom att vara kommunikativ, självständig och kunna ta egna initiativ för att driva arbetet framåt.

Är det här en utmaning du vill ta dig an?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Flera års erfarenhet av att arbeta i en assisterande tjänst
  • En god administrativ förmåga och du kan hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt
  • God systemvana och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
  • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.

Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delvén@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34788 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.













Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No




Snabbfakta

Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: Så snart som möjligt
Kategori: Administration
Referens: 34788

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER