IT-koordinator till Röhnisch

IT-koordinator till Röhnisch
  • IT
  • Stockholm
  • 35012
  • februari
  • Deltid

Är du en strukturerad och serviceinriktad person med passion för IT? Vi hjälper vår kund Röhnisch att hitta en IT-koordinator som vill spela en nyckelroll i att säkerställa att den dagliga IT-driften fungerar smidigt. I denna varierande och utvecklande roll får du möjlighet att samarbeta med flera avdelningar, lösa tekniska utmaningar och bidra till förbättringar som gör skillnad. Är det dags för nästa steg i din karriär? Då kan detta vara rätt roll för dig!

Om tjänsten
Vi hjälper vår kund Röhnisch Sportswear AB att hitta en IT-koordinator till sitt team i Hammarby Sjöstad. Röhnisch tillverkar och säljer sportkläder för kvinnor i rörelse. Röhnisch syfte är att få aktiva kvinnor att känna sig trygga, bekväma och starka. Röhnisch erbjuder träningskläder, golfkläder, ytterkläder och strandkläder för alla former och storlekar, utan att kompromissa med stil för funktion och med hållbarhet i fokus. Med en framstående position som varumärkesspecialist för kvinnor med en aktiv livsstil och ett helt kvinnligt designteam, strävar Röhnisch ständigt efter att skapa en känsla av självkänsla, komfort och styrka för alla kvinnor.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-koordinator kommer du spela en viktig roll i organisationen och bidra till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Som en del av Operationsteamet kommer du att samarbeta med flera avdelningar, inklusive Produktion, e-handel, Marknadsföring, Försäljning, Ekonomi och Logistik, för att ge IT-support och säkerställa att allt flyter på effektivt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

  • Slutanvändar- och on-site support
  • Hantera onboarding och offboarding
  • Installera datorer till användare
  • Hantera PC, Mac, virtuella servrar och mobila enheter
  • Agera som kontaktperson och hantera kontakter med extern support och partners
  • Jobba med förvaltning av hela IT-arkitekturen
  • Jobba kontinuerligt med informationssäkerhet
  • Kartlägga användare och licenser
  • Dokumentation
  • Följ upp supportärenden med slutanvändare
  • Konsolidera system och tjänster för att hålla IT-miljön optimerad och kostnadseffektiv
  • Var en del av kontinuerlig förbättring av processer och arbetssätt
  • Stötta eller hantera mindre projekt inom både affärs- och IT-relaterade områden

Dina egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och har en nyfiken inställning till att hitta smarta sätt att stödja verksamheten med IT. Du har en vilja att utvecklas och lära dig mer, samtidigt som du har en god förståelse för både IT och affärsprocesser. Förmågan att kommunicera med användare på deras nivå är en viktig del av rollen, och du trivs med att bygga relationer och skapa lösningar som gör skillnad.

Du är självgående och strukturerad med ett starkt öga för detaljer, och du brinner för att använda IT för att driva förändring och förbättring i verksamheten. Ett processinriktat arbetssätt kommer naturligt för dig, och du är inte rädd för att ge konstruktiv feedback när du ser möjligheter till utveckling och förbättring.

Är det dig vi beskriver? Skicka in din ansökan redan idag!

Kvalifikationer:

  • Minst gymnasieexamen inom relevant område
  • Minst 1 års erfarenhet från liknande arbete som exempelvis IT-support
  • Erfarenhet av klientdatorer, Microsoft 365, infrastruktur, nätverk, virtuella servrar, växlar och den digitala arbetsplatsen
  • God förståelse för IT och för dess betydelse för affärerna
  • Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Deltid (80%), konsultuppdrag i 6 månader. Start i februari.

Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35012 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.













Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No









Snabbfakta

Ort: Stockholm
Omfattning: Deltid
Start: februari
Kategori: IT
Referens: 35012

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER