Chef för administrativ enhet till Sverige för UNHCR!

Chef för administrativ enhet till Sverige för UNHCR!
  • Administration
  • Stockholm
  • 35031
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid


Brinner du för ledarskap och att skapa starka relationer? Har du en strategisk och proaktiv inställning till service och administration?
Vill du vara med och bidra till att de kan fortsätta att vara den starka humanitära organisation de idag är? Om du vill leda ett engagerat team och bidra till en organisation som gör skillnad så tycker vi att du ska läsa vidare!

Om tjänsten
Varannan sekund tvingas en människa att lämna sitt hem och fly för sitt liv. UNHCR är FN:s flyktingorgan som leder alla de internationella insatserna för att skydda flyktingar. Men i en tid när allt fler människor tvingas på flykt räcker inte resurserna till behoven och därför måste UNHCR kraftigt öka insamlingen från privat sektor.

Nu söker vi på Perido en Chef med personalansvar för administrativ enhet hos Sverige för UNHCR. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Sverige för UNHCR har vuxit starkt de senaste åren och söker nu en engagerad chef för en administrativ enhet. Är du en nyfiken, coachande och lösningsorienterad ledare med god teknisk förståelse och hög systemvana? Då kan det vara dig vi söker! På Sverige för UNHCR har Givarservice en viktig och bred nyckelfunktion. Teamet är en intern, administrativ samarbetspart till sina insamlingsavdelningar samtidigt som de är direktkontakten med sina givare och allmänheten. I rollen ingår personal- och budgetansvar där du har tre personer som rapporterar till dig, och du rapporterar till CFO. Utöver detta kommer rollen innehålla bland annat:

  • Tillse att de har en förstklassig givarsupport och stärkta givarrelationer
  • KPI-ansvar
  • Övergripande ansvara för inläsning av gåvor och bidrag
  • Datakvalitetsansvar
  • Rekommendera och proaktivt föreslå lösningar för optimering och effektivisering av det dagliga arbetet
  • Visst operativt arbete på givarservice i varierande grad kan tillkomma

Dina egenskaper
Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och trivs i en administrativ, serviceinriktad roll där du tycker om att hjälpa till och göra skillnad på ett prestigelöst sätt. Du är coachande och nyfiken med en mycket god systemvana samtidigt som du är driven, ambitiös och flexibel. Vi ser även att du har en väl utvecklad förmåga att arbeta strategiskt och proaktivt där du med lätthet ser hur detaljen bidrar till helheten. För att axla rollen på ett framgångsrikt sätt behöver du ha en hög integritet, ett professionellt förhållningssätt och vara en god kommunikatör i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.

Är det här tjänsten för dig?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av personal- och budgetansvar
  • God erfarenhet från ledande roller inom kundtjänst/givarservice eller administration
  • Stor erfarenhet av datahantering
  • Hög känsla för service
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och mycket god allmän datorvana
  • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:

  • Erfarenhet från ideell sektor eller motsvarande
  • God erfarenhet av att ha arbetat i Salesforce

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Start enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35031 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.













Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No









Snabbfakta

Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Kategori: Administration
Referens: 35031

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER