Ekonomiassistent till Warner Bros!

Ekonomiassistent till Warner Bros!
  • Ekonomi/Finans
  • Stockholm
  • 35146
  • 1/6
  • Heltid

Är du en erfaren ekonomiassistent som trivs i en roll med både ansvar och variation? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i hanteringen av leverantörsreskontra, utlägg och företagskort för Warner Bros svenska och danska bolag. Här får du arbeta både administrativt och analytiskt, driva processer framåt och vara kontaktperson för system och interna frågor. Vill du utvecklas i en bred roll på ett dynamiskt företag? Ansök idag!

Om tjänsten
Vi på Perido är stolta när vi kommunicerar att vi söker en ekonomiassistent till vår kund Warner Bros, ett ledande produktionsbolag inom film och TV, kända för att skapa några av världens mest framgångsrika filmer och serier. Med en stark närvaro i underhållningsbranschen driver företaget produktioner som engagerar och inspirerar publik globalt. Du blir en del av ett engagerat team i en kreativ och prestigelös arbetsmiljö, där samarbete och nytänkande värderas högt. Du utgår från kontoret beläget i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i hanteringen av leverantörsreskontra, utlägg och företagskort för deras två svenska bolag samt det danska bolaget. I rollen ingår både administrativt och analytiskt arbete. Du kommer att ansvara för processer, uppföljning och analyser kopplade till dessa områden, samtidigt som du sköter löpande uppgifter såsom fakturaregistrering och bokföring av utlägg. Som stöd finns en ekonomiassistent på plats cirka två dagar i veckan, som du även kommer att arbetsleda i det dagliga arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Säkerställa korrekt hantering och bokföring av leverantörsfakturor och utlägg enligt företagets policy samt rådande bokföringsregler
  • Uppdatera och underhålla manualer och processbeskrivningar
  • Handleda och stötta en ekonomiassistent i de löpande arbetsuppgifterna
  • Kontaktperson gentemot organisationen för ovan nämnda ansvarsområden
  • Agera kravställare och kontaktperson (med stöd från Financial Controller) gentemot Pleo som tillhandahåller företagets system för hantering av utlägg och företagskort i Sverige
  • Systemansvarig för Pleo (utlägg/företagskort) och Microsoft Dynamics (leverantörsfakturor, projektredovisning och löpande bokföring). I detta ingår att underhålla accesser, attestflöden, interface-listor m.m. i båda systemen samt lägga upp nya projekt i Microsoft Dynamics.
  • Månadsbokslutsuppgifter och balansavstämningar relaterat till AP och utlägg
  • Viss löpande bokföring som allokeringar och reserveringar

Dina egenskaper
Vi söker en person med en positiv inställning, som trivs med att samarbeta och stötta kollegor men också har förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du är nyfiken, lösningsorienterad och driver ditt arbete framåt genom att ställa frågor och söka information. Vi ser gärna att du föredrar att arbeta digitalt, är kommunikativ och har ett proaktivt arbetssätt. Du är van att använda Excel som arbetsverktyg och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och system. Här erbjuds du en bred roll där du får möjlighet att både utvecklas och lära dig nytt, samtidigt som du bidrar till att förvalta och förbättra befintliga processer.

Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Minst gymnasieexamen
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra med erfarenhet av utläggshantering. Gärna i en liknande roll där du haft ansvar även för processer och system
  • God kunskap kring moms- och redovisningsregler relaterat till bokföring av kostnader
  • God användarvana i Excel. Vana att arbeta med stora datamängder, grundläggande formler, filtrering och pivottabeller
  • Erfarenhet av att ha arbetat i olika typer av ekonomisystem
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna redovisningsinriktad
  • Erfarenhet av att ha arbetat i Microsoft Dynamics/Nav

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-08-31. Start 2025-06-01.

Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35146 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.















Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No



Hur hittade du till den här annonsen? / How did you find this job listing?


Jag godkänner och samtycker till Peridos behandling av mina personuppgifter. Läs mer här
I agree to Perido's processing of my personal data. Read more here




Snabbfakta

Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: 1/6
Kategori: Ekonomi/Finans
Referens: 35146

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER