Administratör sökes till projektstöd inom offentlig sektor!

Har du sinne för struktur, gillar att ha ordning och reda, och trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet? Du som är en noggrann och driven administratör sökes till ett uppdrag med fokus på projektsupport inom offentlig sektor. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en administratör för vår kunds räkning, en organisation som har en stöttande funktion i nära samarbete med svenska myndigheter, med fokus på teknisk innovation och säkerhet. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Det här uppdraget innebär att vara administrativt stöd i flera pågående projekt inom en offentlig verksamhet. Du kommer att ha en viktig roll i att hålla ihop dokumentation, följa upp leveranser och delta i möten för att säkerställa att allt är på plats.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande och utgående dokument kopplade till myndighetens projekt
- Ansvara för diarieföring, arkivering och registratur
- Följa upp dokumentleveranser och säkerställa att rätt material är på rätt plats i tid
- Delta i uppföljnings- och redovisningsmöten
- Föra anteckningar och skriva protokoll
- Samarbeta med projektledare och andra intressenter inom verksamheten
Dina egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och noggrann i ditt arbete. Du har ett öga för detaljer, men förstår samtidigt vikten av att se till helheten och bidra till framdriften i projekten. Du trivs med att samarbeta, är lösningsorienterad och har ett professionellt förhållningssätt i din kommunikation – både internt och externt.
Känner du igen dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Kvalifikationer:
- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör eller assistent
- Minst tre (3) månaders erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
- Mycket goda kunskaper i MS Office eller motsvarande
- Mycket goda kunskaper i MS Project eller motsvarande
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem inom myndighet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start i augusti enligt ök.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35299 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.