Handläggare sökes till myndighet!

Är du en strukturerad och initiativrik person med erfarenhet av administration, mötesorganisation och utredningsarbete? Vill du använda din kompetens för att bidra till internationella projekt inom en betydelsefull myndighet? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en handläggare med högskoleutbildning och gedigen erfarenhet som är redo att ta sig an en varierad roll med fokus på organisation, analys och kommunikation – allt i en miljö där din insats verkligen gör skillnad.
Om tjänsten
Perido söker nu en organiserad handläggare för ett uppdrag hos vår kund, en myndighet som verkar för att främja digitalisering och innovation inom hälso- och sjukvården. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i centrala Stockholm, där arbetet sker på plats.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare på myndigheten är ditt huvudsakliga ansvar att erbjuda administrativt stöd och agera mötesorganisatör inom internationella projekt. Därutöver kan det handla om liknande stöd i annat arbete med fokus på primäranvändning av hälsodata. Du kommer även att delta på överenskomna projektmöten och ibland kunna representera myndigheten i sådant sammanhang. Alla uppgifter utförs i nära samarbete med och under ledning av myndighetens ansvariga.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen är du strukturerad och noggrann med en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du är självgående och tar initiativ när det behövs, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Din kommunikativa förmåga är stark, både muntligt och skriftligt, och du är trygg med att arbeta i en internationell miljö där engelska används frekvent. Dessutom har du en analytisk ådra och är van vid att arbeta med utredningar och rapporter, där du kan hantera komplex information och presentera den på ett tydligt sätt. Flexibilitet och anpassningsförmåga är också viktiga egenskaper då rollen kan innebära varierande arbetsuppgifter och krav på att snabbt sätta dig in i nya sammanhang.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Minst två (2) års erfarenhet av mötesorganisation
- Minst två (2) års erfarenhet av administration
- Minst ett (1) års erfarenhet av utredning
- Minst ett (1) års erfarenhet av rapportskrivning
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Meriterande:
- Kunskaper om hälsodata och det svenska sjukvårdssystemet i relation till forskning/innovation
- Erfarenhet av liknande uppgifter i internationella projekt och sammanhang
- Erfarenhet av att medverka aktivt på internationella möten med engelska som språk i tal och skrift
- Erfarenhet av medverkan i skriftlig rapportskrivning på engelska
Omfattning och tillträde
Deltid omfattning 50%, konsultuppdrag till och med 2026-02-13. Start 2025-08-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35317 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.