Administratör till läroverk i Linköping

Administratör till läroverk i Linköping
  • Administration
  • Linköping
  • 35386
  • snarast
  • Heltid

Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får bidra till att skapa goda förutsättningar för både studenter och medarbetare? Vi söker nu en administratör som vill vara en viktig del av vår kunds verksamhet. Här erbjuds du en varierad roll med många kontaktytor och möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Är detta rollen för dig?

Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, ett läroverk med placering i Linköping. Uppdraget avser heltid, med normal arbetstid vardagar 8-16.30.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att ge administrativt stöd till institutionens medarbetare, lärare och studenter. Du kommer även att kommunicera med internationella medarbetare och studenter på engelska.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

  • kursadministration, inklusive tentamenshantering
  • administration av examensarbeten och uppsatser
  • resultatrapportering i det studieadministrativa systemet Ladok
  • bokningar av lärosalar i TimeEdit
  • studentservice i institutionens studerandeexpedition, exempelvis utlämning av tentor
  • arkivering
  • delaktighet i utveckling av processer, rutiner och administrativa system
  • övriga förekommande administrativa uppgifter

Därtill kan även andra arbetsuppgifter förekomma, som exempelvis att sköta administrativa rutiner, planera och samordna, vara ett operativt stöd för verksamheten, hantera mötes- och resebokningar, samt utföra enklare sammanställningar och dokumentation.

Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, ansvarstagande och serviceinriktad. Du är driven och stabil som person, och har förmåga att skapa goda kontakter och relationer. Med ett professionellt och positivt förhållningssätt bemöter du både studenter och kollegor på ett förtroendeingivande sätt. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska, och har även god förmåga att kommunicera på engelska. Vi ser också att du har lätt för att prioritera och behålla lugnet i stressiga situationer, utan att göra avkall på kvaliteten i ditt arbete.

Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på svenska
  • God förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på engelska

Meriterande:

  • Hög användarkompetens i administrativa system
  • Erfarenhet av relevant självständigt administrativt arbete
  • Relevant erfarenhet av arbete inom serviceyrken

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start snarast.

Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35386 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.















Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No



Hur hittade du till den här annonsen? / How did you find this job listing?


Jag godkänner och samtycker till Peridos behandling av mina personuppgifter. Läs mer här
I agree to Perido's processing of my personal data. Read more here




Snabbfakta

Ort: Linköping
Omfattning: Heltid
Start: snarast
Kategori: Administration
Referens: 35386

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER