Parts Life Cycle Coordinator sökes i Eskilstuna

Parts Life Cycle Coordinator sökes i Eskilstuna
  • Administration
  • Logistik/Inköp
  • Eskiltuna
  • 35520
  • 1/12
  • Heltid, På plats

Vill du vara med och säkerställa att maskiner världen över hålls i drift? Som Parts Life Cycle Coordinator får du en central roll i att stötta eftermarknaden – från lansering av nya modeller till underhåll av äldre maskiner. I den här rollen kombinerar du logistik, analys och samarbete för att skapa tillgänglighet, effektivitet och nöjda kunder. Låter det som en roll för dig?

Om tjänsten
Vi på Perido söker en Parts Life Cycle Coordinator till vår kund, en global jätte inom bilindustrin. Du blir en del av en tvärfunktionell grupp som fokuserar på att identifiera reservdelsnivåer och använda data, analyser och kundfeedback för att skapa uppfyllnadsförslag som förbättrar tillgängligheten. Du utgår från kontoret som är beläget i Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
Som Parts Life Cycle Coordinator kommer du att spela en nyckelroll i att stödja eftermarknaden genom att säkerställa tillgången på reservdelar under hela maskinens livscykel – från nya lanseringar till äldre modeller. Du kommer att ha ett dubbelt ansvarsområde:

Regionalt fokus:
Stödja återförsäljare i Europa och internationellt genom att identifiera kritiska delar, skapa uppfyllnadslistor och säkerställa tillgänglighet för både nya och befintliga maskiner.

Representant för kompetenscentrum:
Representera kompetenscentret för reservdelar och logistik genom att delta i tvärfunktionella forum för att förbättra reservdelstillgängligheten i flera CE-regioner. Du blir en del av ett team som arbetar för att säkerställa maskinernas drifttid och leverera förstklassigt stöd för reservdelar. Ditt arbete kommer att bidra direkt till utvecklingen av företagets produktlanseringsprocess, vilket hjälper till att minska kostnader och öka drifttiden för kunder.

Dina egenskaper
Du har ett starkt servicefokus och trivs i en roll där samarbetet med både interna och externa parter – som återförsäljare, CE-regioner och projektteam – är en central del av vardagen. Med ett öga för förbättringar och förmågan att se helheten i logistiska flöden, går du gärna på djupet i data och detaljer för att hitta smarta lösningar. Du drivs av att skapa nöjda kunder och bidra till goda affärsresultat – och du tar gärna stöd av digitala verktyg och teknologier för att lyckas.

Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Har ett kundfokuserat och serviceorienterat arbetssätt
  • Är skicklig på affärer och brinner för att skapa kundframgång
  • Har ett starkt tekniskt intresse och trivs med att arbeta i olika system
  • Förstår service- och eftermarknadens försörjningskedjor och har kommersiell förståelse
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-06-30, med möjlighet till förlängning. Start 2025-12-01.

Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35520 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen eller vilket kundföretaget är om det utelämnats ur annonsen.

Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.















Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No



Hur hittade du till den här annonsen? / How did you find this job listing?


Jag godkänner och samtycker till Peridos behandling av mina personuppgifter. Läs mer här
I agree to Perido's processing of my personal data. Read more here




Snabbfakta

Ort: Eskiltuna
Start: 1/12
Kategori: Administration, Logistik/Inköp
Referens: 35520
Övrigt: Heltid, På plats

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER