Ekonom som vill bryta ny mark till Peridos huvudkontor!

Ekonom som vill bryta ny mark till Peridos huvudkontor!
  • Ekonomi/Finans
  • Interna tjänster
  • Stockholm
  • 34595
  • enligt överenskommelse
  • Heltid

Är du i början av karriären och längtar efter att få sätta tänderna i något eget? Söker du en variationsrik vardag och trivs med att hjälpa människor? Vill du vara en del av att utveckla riktigt bra service i en spännande och föränderlig bransch av frilansare och “giggare” – då kan det här vara din nästa utmaning!

Om tjänsten
Vi på Peridos huvudkontor söker nu en pigg ekonom till vårt framgångsrika dotterbolag Cansolo. Cansolo omsatte strax över 100 miljoner 2023 och ger människor möjlighet att nå sina drömmar och arbeta som egenföretagare utan eget företag.

Tjänsten innebär att frigöra tid och skapa trygghet för egenanställda genom att ta hand om administration och fakturering. Du driver även utvecklingen av Cansolos tjänster för att öka vår effektivitet och möta egenanställdas behov på bästa sätt.

Du kommer att sitta tillsammans med Peridos ekonomiavdelning, en mindre grupp kollegor som jobbar hårt och samarbetar bra. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet, och det är något vi jobbar hårt på för att uppnå. Vi sitter i fina lokaler vid Mariatorget med närhet till både tunnelbana och lunchställen. Du kommer att gilla det!

Vad innebär rollen?
Cansolos kunder består av drivna privatpersoner som valt att ta steget mot egenföretagande men vill ha vår hjälp med fakturering och administration. Vissa är helt nya inför begrepp som arbetsgivaravgift, moms och bruttolön, medan andra har full koll. Variationen på erfarenhet är stor och du hjälper dem där de befinner sig.

Arbetet innebär mer konkret att granska och godkänna uppdrag som kommer in, att svara på frågor, skicka fakturor och betala ut löner. En mycket viktigt del av rollen är också att hitta smarta förbättringar i arbetssätt, hur vi kommunicerar med våra kunder och i våra egenutvecklade IT-stöd. Både för att skapa en grym service för kunderna och för att öka effektivitet i våra egna processer. Till din hjälp har du flera kollegor som löpande hjälper till i kundtjänst och gärna ställer upp som bollplank vid klurigare situationer.

I den här rollen kommer du att kunna göra stor skillnad både för enskilda individer som vill testa sin affärsidé och för hur Cansolos tjänster bedrivs och utvecklas som en del av en ny marknad.

Dina egenskaper
Vi söker dig som gillar att ha kontakt med människor och kan växla mellan att förklara enklare rutiner på ett trevligt och tillmötesgående sätt till att tveklöst ge dig in i mer avancerade resonemang om lönsamhet, moms eller verksamhetsutveckling. Service är viktigt för dig. Du är prestigelös och lockas av variationen som denna roll erbjuder. Ibland vägleder du blivande eller befintliga egenföretagare, nästa stund diskuterar du systemutvecklingsidéer med vår IT-avdelning för att gå vidare till att granska fakturaunderlag. Att ha ett öga för förbättringsmöjligheter och att själv ta tag i dem är viktigt i den här rollen – och det kommer naturligt för dig. Du har ett positivt sinne och tycker om när det händer mycket.

Låter det här som en perfekt tjänst för dig?  Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker dig som:

  • Erfarenhet av grundläggande ekonomiarbete
  • Erfarenhet av service eller kundkontakt till privatpersoner
  • Ett organisatoriskt sinne
  • Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande:

  • Föreningsengagemang under skoltiden
  • Erfarenhet inom IT och systemhantering
  • Arbete inom kundtjänst

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är 34595 och du kan nå han/henne via mail på jennifer.berglund@perido.se.

Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.













Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No


Ja / YesNej / No




Snabbfakta

Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: enligt överenskommelse
Kategori: Ekonomi/Finans, Interna tjänster
Referens: 34595

Dela jobb

FacebookLinkedInEmail

LIKNANDE TJÄNSTER